نرم افزار بازرگانی برای مبادلات مالی

کاربرد نرم افزار بازرگانی برای مبادلات مالی

انتخاب یک نرم افزار بازرگانی کارآمد و تخصصی براي مديران بازرگانی امری ضروری و انكار ناپذير است. چنین نرم افزاری باید بتواند همزمان با دیگر سیستم های مالی و با حداکثر سرعت اطلاعات را ذخيره و استخراج نماید.

در برخی شرکت ها مساله ی حسابداری بازرگانی و نگهداری و کنترل موجودی کالا در دوره های مالی مهم است. انواع نرم افزار بازرگانی با توجه به نوع و حجم فعالیت حرفه ای شرکت متنوع است. بنابراین یکی از واجبات هر سازمان فعال در زمینه ی اقتصادی و بازرگانی ، استفاده از سیستم حسابداری است. بر اساس خدمات شرکت، استفاده از زیر سیستم های نرم افزار بازرگانی نیز متفاوت است. مانند نرم افزار حسابداری فروش، نرم افزار دریافت و پرداخت و نظیر اینها. در شرکت های بازرگانی اطلاعات حسابداری مختلفی نیاز است که در تصميم گيري هاي مديريتي نقش اصلي را ايفا مي كنند.

  • خرید و فروش کالا
  • کنترل موجودی محصول
  • سوابق هزینه ی خرید

بخوانید: اهمیت نرم افزار فروشگاهی برای مدیران کسب‌وکار

نرم افزار بازرگاني

نکات کلیدی در خرید نرم‌افزار بازرگانی خارجی

سازمان‌های بازرگانی و فعال در زمینه ی سفارش‌های خارجی‌، همواره در تلاشند که از راکد ماندن دارایی هایشان جلوگیری کنند. برای این کار باید سرمایه ی خود را در خرید و فروش به جریان بی اندازند. تا با یک برنامه‌ریزی به‌موقع به اهداف خود برسند. اما برای پاسخ اصولی به این نیاز، باید خرید و فروش داخلی و خارجی خود را به طور پیوسته پیگیری کنند.  بنابراین به یک سیستم برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری اطلاعات احتیاج است. این اطلاعات می توانند در رابطه با فروشندگان و قطعات باشند. یا اطلاعات لازم برای پیگیری نرم‌افزارهای مالی و بازرگانی باشند. مدیران بازرگانی و مسئولان مالی باید قبل از خرید نرم افزار بازرگانی نکاتی را در نظر بگیرند:

  • چرخه ی عملیات یکپارچه
  • تحت وب ‌بودن
  • قابلیت تسعیر ارز
  • مدیریت دسترسی کاربری
  • محاسبه بهای تمام‌شده سفارش‌ها

بخوانید: نرم افزار حسابداری شرکتی

چرخه ی عملیات یکپارچه

نرم‌افزار بازرگانی باید بتواند در زمان صدور اسناد حسابداری مالی یا صدور فاکتور، اعتبار مشتری یا موجودی انبار را مدیریت کند. همه ی اطلاعات زیرسیستم‌های مالی مانند فروش و انبار باید با هم در ارتباط و قابل تحلیل باشند. تا بتوان برای پیش‌بینی تصمیم‌های مدیران، داده‌های تحلیلی و جامع ارائه کرد.

تحت وب‌بودن

در زمان خرید نرم افزار بازرگانی قابلیت تحت وب ‌بودن اهمیت ویژه ای دارد. این امکان را به شما می‌دهد که در هر ساعت شبانه‌روز و در هر مکان به سادگی سازمان را مدیریت کنید. به راحتی سفارشات خود را حتی در منزل، ماشین و هر جای دیگر ثبت کنید. یا حتی روند سفارش خود را پیگیری کنید.

محاسبه ی بهای تمام‌شده سفارش‌ها

محاسبات در نرم‌افزار بازرگانی بیشتر بر اساس واحد ارز ثبت می‌شود. محاسبه ی بهای تمام‌شده ی سفارش‌های شما نقش بسزایی در فرایندهای مالی سازمان دارد. این موضوع در دو مورد زیر دیده می شود:

  • در میزان سود و زیان معاملات شما
  • تصمیم‌گیری برای ادامه سفارش از شخص یا شرکت خارجی

بنابراین نرم‌افزار بازرگانی شما باید دارای ماژول محاسبه ی بهای تمام‌شده باشد.

قابلیت تسعیر ارز

برخی از سازمان‌ها در خرید و فروش با شرکت‌ها و اشخاص خارجی دارند از ارزهای معتبر جهانی استفاده می‌کنند. بنابراین علاوه بر عملیات ریالی باید اطلاعات بر حسب ارز مربوطه نیز در حسابداری نگهداری و محاسبه گردد. در دوره‌های خاصی باید تسعیر ارز صورت گیرد. تسعیر ارز به معنی تبدیل از واحد ریال به واحد ارزی و بالعکس می باشد. بنابراین نرم‌افزار بازرگانی باید امکان نگهداری اطلاعات مبلغ ریالی و ارزی خرید، فروش و سفارش‌های خارجی را داشته باشد.

مدیریت دسترسی کاربری

در نرم‌افزار بازرگانی برآورده کردن به‌موقع درخواست‌ها و سفارش‌ها نیازمند دسترسی به اطلاعات و سوابق مشتری و تامین‌کنندگان کالاست. به طور مثال گاهی نیاز دارید برای سفارش کالا به اطلاعات موجودی انبار دسترسی داشته باشید. بنابراین سعی کنید یک نرم‌افزار بازرگانی با محیط کاربری و دسترسی آسان و نامحدود خریداری کنید.

نرم افزار بازرگانی

حسابداری مالی با برنامه حسابداری نیوُ

برنامه‌ی حسابداری نیوُ با استفاد از تکنولوژی توانسته بیشتر کمبودهای حسابداری سنتی و دستی را رفع کند. مهمترین ویژگی نرم افزار فروشگاهی سادگی و قابلیت استفاده همزمان روی چند سیستم است.
نیوُ پلاس در فضایی ساده و بدون نیاز به دانش حسابداری بیشتر این نیازها را برطرف می‌کند.

برای دانلود رایگان برنامه حسابداری نیوُ ، با توجه به نیازتان روی لینک های زیر کلیک کنید:
دانلود برنامه حسابداری کسب و کار نیوُ پلاس
دانلود برنامه حسابداری شخصی نیوُ
رو نیوُ حساب کن !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *