چرا بیمه؟

چرا بیمه؟

اکثر ما قبل از بیمه کردن با این سوال مواجه شدیم که بیمه برای ما چه کاربردی دارد؟
یا اکثراً حتی به این فکر افتادیم که تا به امروز مریضی هم نداشتیم که بخاطرش به دکتر بریم تا هزینه سنگینی کنیم پس دیگه بیمه را اونقدر لازم نمیبینیم یا شاید یک نوع بیمه داشتیم که احتمالاً خدمات خوبی نداشته!
با همه اینا بیاین به ساده‌ترین اتفاقی که برای هرکدوم از ما ممکنه پیش بیاد نگاه کنیم.

چرا بیمه؟
از خواب پاشدیم احساس سر‌درد و کسالت میکنیم حتی وقتی جلو آینه میریم صورتمون مثل هرروز صبح نیست یه حس مریضی مارو میبره به سمت بیمارستان، درمانگاه یا هر مرکز درمانی دیگه که نزدیک به خونس مثله همیشه اولین مراحل رو طی میکنیم پذیرش‌‌‌‌، آزمایش و ……. تا همین جا صبر کنید!
به نظرتون تا همین جا خرجتون بدون بیمه چقدر شده؟ اگه یک بیمه خوب با خدمات کامل داشتید چقدر میشد؟
در ادامه ما بیمه‌ها را باهم مقایسه میکنیم و شما با در نظر گرفتن شرایط میتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

انواع بیمه‌ها

چرا بیمه؟

بیمه حوادث: این بیمه حادثه هایی که به فوت، از کار افتادگی دائم یا موقت، نقص عضو، صدمه های بدنی و یا هزینه‌های پزشکی منجر میشوند را پوشش میدهد. به این صورت که بیمه غرامت معینی را در صورت اتفاق افتادن این موارد به بیمه گذار می پردازد. البته خطر فوت و نقص عضو موضوع اصلی این بیمه هستند و بقیه اتفاقات خطرات تبعی حساب میشوند. این بیمه شامل خطرات شغلی، حرفه‌ای، ورزشی، ماموریت، مسافرت و … در طول شبانه روز و در هر مکانی می باشد.

بیمه تکمیلی: این بیمه هزینه‌های اضافه بر بیمه تأمین اجتماعی و سلامت را پوشش می‌دهد و فقط بصورت گروهی صادر می‌شود. در بیمه تکمیلی بیمه‌گزار می‌تواند از مراکز درمانیِ طرف قرارداد یا غیر طرف قرارداد با بیمه‌گر، بسته به صلاح‌دید خود استفاده کند. اساسی‌ترین پوشش‌های ارایه شده در بیمه تکمیلی عبارتند از پوشش هزینه‌های جراحی‌ و بستری شدن در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، هزینه‌های آمبولانس‌های منجر به بستری شدن، انواع اسکن، نوار عصب و مغز و … .

بیمه مسافرتی: بیمه مسافرتی مختص سفر به خارج از کشور می‌باشد، که شما را در برابر بیماری‌ها و حوادثی مانند فوریت‌های پزشکی، سرقت مدارک یا گم شدن بار، بستری در بیمارستان، تهیه دارو و … که ممکنه است در سفر به خارج از کشور برای شما اتفاق بیافتد. اما برای سفرهای داخلی می‌توانید بیمه حوادث انفرادی یا بیمه مسئولیت خریداری کنید.

چرا بیمه؟

عمر و زندگی: این بیمه به نوعی یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که می‌تواند پشتیبان مالی شما و خانواده باشد. طی قراردادی که با شرکت‌های بیمه بسته می‌شود شما تعیین می‌کنید که چه مقدار حق بیمه را طی چند سال پرداخت می‌کنید و در پایان چه تسهیلاتی دریافت خواهید کرد. همه ما از یک نوع بیمه استفاده می‌کنیم، بیشتر ما تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستیم اما بیمه تأمین اجتماعی بیشتر مختص پوشش درمانی است. بیمه های عمر و زندگی با در نظر گرفتن نرخ تورم و سود سرمایه‌گذاری و ویژگیهای مربوط به خنثی کردن اثر تورم و محاسبه سود صندوق سرمایه گذاری به شکل مرکب، مناسب‌ترین گزینه برای کسانی است که با نگرش درست نگران آینده خود و خانواده خود هستند.

بیمه حوادث انفرادی: بیمه حوادث انفرادی غرق شدن، مسمومیت تاثیر گذار، بخار مواد و بیماری هایی همچون کزاز، هاری و سیاه زخم را با مبلغ ناچیزی تحت پوشش قرار می دهد. این بیمه از ساعت 12 ظهر و یا صفر بامداد روزی که به عنوان تاریخ شروع بیمه قید گردیده است آغاز و در 12 ظهر و یا صفر بامداد روز انقضاء بیمه نامه خاتمه می یابد.

شما با چند نوع بیمه آشنا شدید بهتره قبل از اینکه بیمه‌ای را انتخاب کنید تمام شرایط را در نظر بگیرید برای مثال:
بیمه‌ی مورد نظرتون چه محدودیت های زمانی و مکانی دارد؟
یا حتی بیمه‌ای که انتخاب کردید شمارا همه جا پوشش میدهد؟
با پرسیدن این سوالات از خودتون و در نظر گرفتن شرایط که کدام بیمه شما را تحت پوشش بهتری قرار میدهد میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. ما دراین مقاله راجع به بیمه عمر و مزایای آن با شما صحبت می‌کنیم.
برای خرید مناسب‌ترین بیمه عمر در قدم اول باید شرایط زیر را بررسی کنید:

مقایسه بین بیمه تأمین اجتماعی و بیمه عمر و زندگی

تقریباً اساس این دو بیمه متفاوت است. بیمه‌های عمر انعطاف‌پذیرتر هستند و امکان بازخرید یا فسخ دارند اما تأمین اجتماعی فقط قابل فسخ است و امکان پس گرفتن پرداختی‌های شما وجود ندارد. در بیمه عمر می‌توانید مدت بازنشستگی را  از 10 سال تا 30 تعیین کنید.
در بیمه تأمین اجتماعی شما امکان‌ گرفتن وام ندارید.
تأمین اجتماعی در خدمات درمانی مؤثرتر است اما در صورت فوت هزینه ناچیزی پرداخت میشود در صورتیکه در بیمه‌های عمر سرمایه فوت و امکان پرداخت 3‌‌ برابر سرمایه به بازماندگان وجود دارد.
و از همه مهمتر تأمین اجتماعی نیاز به سابقه کار دارد اما در رابطه با بیمه‌های عمر اینگونه نیست.

سطح توانگری مالی شرکتها

یکی از شاخص‌های مهم در تصمیم‌گیری خرید بیمه‌نامه از شرکت‌های مختلف بیمه شاخص توانگری مالی می‌باشد. این شاخص سطح توانایی شرکت های بیمه در ایفای تعهدات خود را به ما نشان می دهد. سطوح توانگری مالی به ۵ دسته تقسیم می‌شود. که سطح ۱ بالاترین توانایی و سطح ۵ پایین ترین توانایی مالی را دارا هستند. بنابراین هرچه توانگری مالی شرکت بیشتر باشد این اطمینان را به مشتریان می‌دهد که با سرعت بیشتر و عملکرد بهتری خسارت را پرداخت کند.

مزایای بیمه عمر

مهمترین مزایای بیمه عمر:
* دریافت 90 درصد اندوخته به صورت وام از پایان سال دوم
* دریافت اندوخته بیمه عمر به صورت یکجا یا به صورت مستمری
* پرداخت سرمایه ای بالغ بر 1 تا 4 برابر سرمایه فوت، در صورت فوت ناشی از حادثه
* پرداخت سرمایه ازکارافتادگی بیمه عمر
* پرداخت هزینه های درمانی در صورت بروز بیماری های خاص
* معافیت مالی، سرمایه و اندوخته بیمه عمر و سرمایه گذاری
* پرداخت حق بیمه بسته به میزان درآمد هر شخص
* امکان بیمه شدن از بدو تولد تا 65 سالگی

بهترین بیمه عمر

بهترین بیمه عمر بیمه ای است که بیشترین پوشش، خدمات، سود دهی و شاخص توانگری مالی مناسبی داشته باشد و با کمترین حق بیمه بهترین پوشش را به بیمه گذار ارائه بدهد. اما بهترین بیمه عمر برای هر شخص با توجه به شرایطش متفاوت است. مثلا اگر خانم خانه دار هستید بیمه ای مناسب تر است که مستمری بازنشستگی بیشتری پرداخت کند. برای افراد با مشاغل پرخطر بیمه مناسب بیمه ای است که امکان پوشش حادثه و از کار افتادگی داشته باشد. افراد دارای کسب و کار بهتر است بیمه ای را انتخاب کنند که بازنشستگی یا بیمه بیکاری داشته باشد. و یا اگر برای فرزندان زیر 18 سال بیمه ای مناسب می خواهید انتخاب کنید بهتر است بیمه ای با سوددهی خوب پیدا کنید.

تفاوت بیمه عمر مان و بیمه عمر پاسارگاد

این دو بیمه تا حدودی شبیه به هم هستند با یک تفاوت جزئی؛ تفاوت این دو بیمه در پوشش مریضی های خاص است که بیمه پاسارگاد برای هرکدام از بیماری های زیر حداکثر 25 میلیون تومان و بیمه مان بابت سرطان 30 ملیون تومان و بقیه بیماری ها 20 ملیون تومان پرداخت میکند (سکته قلبی، مغزی، سرطان، عمل قلب باز و…..)

مان : سود سرمایه گذاری در دو سال اول 16%؛ دو سال‌دوم 13% و سپس 10% و سود مشارکت 85% اعلام شده است.
پاسارگاد : پرداخت سود تضمینی 16% بعنوان سود سرمایه گذاری اعلام شده است.

به خاطر داشته باشید هر انتخابی که امروز انجام می‌دهید ضامن آینده شما و حتی همان زندگی رؤیایی است که برای بازنشستگی خود برنامه‌ریزی کرده‌اید، است.
پس از همین امروز برای آینده خود برنامه‌ریزی کنید و تمام موارد سرمایه‌گذاری، بیمه، برنامه‌ریزی مالی و … را بررسی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *