چالش‌های پس‌انداز

چالش‌های پس‌انداز

مهم نیست کجای سفر مالی زندگی خود هستید، باید بدانید هر کسی می‌تواند زندگی مالی خود را بچرخاند؛ ولی همیشه اولین قدم سخت‌ترین قدم است.
10 مورد زیر را رعایت کنیم و 100ها هزار تومان پس‌انداز کنیم. نظرتون راجع به یک چالش پس‌انداز 1 ماهه چیه؟ اون هم فقط با رعایت همین 10 مورد …

تأخیر در خرید!
قبل از خرید حتماً این سؤال را از خودتان بپرسید؛ چیزهایی که لازم دارید را دارید؟ به خانه بروید و در مورد آن فکر کنید. به خودتان 24 ساعت وقت بدهید تا تصمیم بگیرید. آیا واقعاً باید آن را داشته باشید. اگر می‌توانید 72 ساعت بهتر است. من خودم صدها هزار تومان را به این ترتیب از دست خودم نجات دادم و شما چطور؟ زندگی من بدون چیزهایی که زمانی فکر می‌کردم باید داشته باشم هم راضی کننده بود.
از این قانون 24 ساعته لذت ببرید – دقیقاً مثل قانونِ زمان بازی بچه‌ها (2ساعت میتونی بازی کنی) – این مکث زمانی به شما کمک می‌کند این خریدها شما را ضربه فنی نکنند. حتی می‌توانید  برای گذراندن این 24 ساعت از خانواده و یا دوستانتان کمک بگیرید و با انها وقت بگذرانید.

جایگزین‌های کم هزینه!
اگر شما یک کتاب‌خوان حرفه‌ای هستید، به جای کتاب فروشی‌ها به کتابخانه‌ها بروید. اگر گلف بازی میکنید، یک هفته به جای زمین گلف به یک سفر یک روزه بروید.
مهم اینست که چیزهایی که دوست دارید را از دست ندهید! در عوض، گاه به گاهی جایگزین‌های کوچکی بوجود بیاورید که کمی از اینور و آنور پول ذخیره کنید.
به قول معروف اندک اندک جمع گردد! این یک حقیقت است.

به فروشگاه نروید!
چند سال پیش متوجه شدم که هربار به فروشگاه مورد علاقه‌ام می‌روم، صدها هزار تومان خرج میکنم.
من هزینه‌های خود را به نصف کاهش دادم. اما چطور؟ در ماه یکبار به گردش روزانه میرفتم.
فرقی ندارد از سایت یا فروشگاه خاصی خرید کنید، دفعه بعد که وسوسه شدید در فروشگاه مورد علاقه خود بچرخید، فقط فرار کنید و از کنارش رد شوید! به جای خرید به پیاده‌روی بروید، یک فنجان قهوه بگیرید یا یک کتاب بخوانید. یا اگر آنلاین خرید میکنید؛ به جای خرید یک موسیقی گوش کنید یا یک فیلم ببینید.
کلید موفقیت برای صرفه‌جویی در این روش در اینست که عادتهای جدید را جایگزین قدیمی‌ها کنید. به من اعتماد کنید، بعد از تماشای حساب پس‌انداز خود رضایت بیشتری نسبت به وقتی که خرید میکنید خواهید داشت.

خودتان را بیشترکنید نه وسایلتان را!
نویسنده کتاب ” زمین جدید ” Aythor Eckhart در کتاب خود درباره تمایل ما به شناسایی خود و ارزشهایمان در برابر چیزهایی که داریم صحبت می‌کند. خب! شما وسایلتان نیستید.
حس اعتماد به نفس شما زمانی که تصمیمات مالی هوشمندانه بگیرید بسیار بیشتر از کسی است که یک ماشین فانتزی میراند و یا لباسهای آخرین مد را پوشیده است بدون اینکه بداند چرا!
تغییراتی که می‌توانید در شیوه زندگی خود بدهید را پیدا کنید این ممکن است خانه، ماشین یا لباس‌های شما باشد. هرچقدر هم تغییر کمی باشد می‌توانید آن را انجام دهید. استقلال مالی در هر سنی جذاب و سکسی است.

کمتر رانندگی کنید!
اگر می‌توانید در هفته یکبار یا بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. اگر هنوز هم کار می‌کنید، یک روز در هفته پیاده و یا با وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد کنید. به جای سفرهای زیاد با ماشین شخصی (خصوصاً در زمانهای پر ترافیک)، اداره امور مالی خود را مستحکم کنید. حتی بهتر است بعضی روزها با یک دوست قرار بگذارید و با هم قدم بزنید یا بدوید.

هزینه‌های ماهیانه خانه را سرشکن کنید!
آیا شما به همه سرویس‌های تلفنی که دارید؛ احتیاج دارید؟ سرویس‌های تلفنی و مبایل خود را چک کنید و مواردی که احتیاج ندارید را حذف کنید. به یاد داشته باشید برخی سرویس‌ها اگر سالیانه باشند از پرداخت ماهیانه به صرفه‌تر هستند.
علاوه بر این، تهویه هوا یا بخاری را در طول روز خاموش و روشن کنید. بله؛ با این کار خیلی راحت وقتی به خانه برمی‌گردید پول پس‌انداز می‌کنید.

کمتر بیرون غذا بخورید!
ناهار خود را ببرید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید شام بیرون غذا بخورید یک نگاه به یخچال بیاندازید تا ببینید چه غذای خلاقانه‌ای می‌توانید تهیه کنید.
اگر عادت به خوردن سودا، نوشابه یا چای زیاد دارید، آب آشامیدنی را جایگزین آن کنید. برای افرادی که هر روز این موارد را مصرف میکنند فقط همین یک کار مبلغ زیادی را در ماه صرفه‌جویی می‌کند.

برنامه‌های تخیف را پیدا و استفاده کنید!
با کمی تلاش، شما می‌توانید برای بیشتر خریدهایتان 20-50 % کمتر پرداخت کنید. مثل بیشتر چیزها در زندگی زمان هم پول است. اگر بتوانید زمان بگذارید؛ می‌توانید کدهای تخفیف و فروش ویژه را پیدا کنید که به شما پول می‌دهد. ممکن است کمی کار اضافه برای پیدا کردن آنها انجام دهید اما به یاد داشته باشید وقت خود را برای صرفه‌جویی از دست داده‌اید.
*هشدار- بیشتر مردم برخی چیزها را می‌خرند چون در حراج هستند؛ این تاکتیک نباید برای خرید چیزهایی که نیاز ندارید استفاده شود. اینکه صرفاً چیزی در حراج هست دلیل خرید اون نیست!
این استراتژی برای خرید اقلامی  است که به آنها احتیاج دارید، برای خریدشان برنامه‌ریزی کردید و حالا باید راهی برای کم کردن هزینه آنها پیدا کنید.

عضویت باشگاه خود را لغو کنید!
بهداشت و تناسب اندام در زندگی ما الویت دارند و من معتقدم که همه می‌توانند از ورزش منظم بهره‌مند شوند. بنابراین، اگر تنها راه داشتن تناسب اندام باشگاه رفتن هست؛ بهش بچسبید.
اما اگر شما آدم با انگیزه‌ای هستید (که مطمئناً هستید)؛ انواع فعالیت‌های تناسب اندام هستند که نیاز به هزینه‌های ماهیانه ندارند. پیاده‌روی، دویدن، یوگا در خانه، خرید یک ویدئو تناسب اندام، انجام pushups و sit-ups، استفاده از طناب و کش ورزشی، ورزش‌های گروهی، یک جفت دمبل و … .

سرگرمی‌هایتان را تبدیل به کار کنید!
مثلاً دوست من عاشق هنر و صنایع دستی است. او نمی‌توانست به فروشگاه صنایع دستی برود بدون خرج کردن کلی پول! بنابراین شروع به ساختن بدلیجات و فروش آنها کرد. شاید پول زیادی بدست نیاورد ولی هزینه سرگرمی خود را با یک سرگرمی دیگر بدست می‌آورد.
یا به عنوان مثال خواهر من به سلامت و تناسب اندام خیلی اهمیت می‌دهد. او برای داشتن عضویت رایگان باشگاه در کلاس‌های مبتدی هوازی درس میداد.
در حال حاضر شما هم می‌توانید چنین ایده‌هایی پیدا کنید. سرگرمی‌ها و استعدادهای خود را پیدا کنید و با آنها پول یا سرگرمی بدست بیاورید.

راه خود را در مسیری قرار دهید که منجر به موفقیت شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *