دلایل استفاده از نرم افزارهای حسابداری

دلایل استفاده از نرم افزارهای حسابداری

نرم افزارهای حسابداری در حوزه‌های مختلفی کاربرد دارند. از اشخاص حقیقی گرفته تا شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از این نرم افزارها استفاده کنند. از نرم‌افزار حسابداری برای ثبت، دسته‌بندی و تجزیه تحلیل اطلاعات استفاده می‌شود. می‌توانند سود و زیان شرکت‌ها و موسسات را با دقت بسیار بالایی محاسبه و برآورد کنند. مهمترین نتیجه‌ی این تحلیل آن است که شرکت‌ها و موسسات می‌توانند رتبه‌ی خود را در بازارهای مختلف ارزیابی کنند. هر شرکتی برای دانلود برنامه حسابداری دلیل خاص خود را دارد. اما به طور کلی دلایل استفاده از نرم افزارهای حسابداری عبارتند از:

  • افزایش دقت در انجام محاسبات
  • افزایش سرعت
  • کاهش هزینه‌ها
  • ارائه‌ی انواع گزارش‌ها
  • کاهش مالیات

نرم افزارهای حسابداری

 افزایش دقت در انجام محاسبات

نرم افزارهای حسابداری به افزایش دقت در امور مالی شما کمک می‌کنند. این کار از طریق کاهش یا حذف خطاهای محاسباتی انسان انجام می‌شود. فرایندهای حسابداری مالی دستی شامل تعداد زیادی محاسبات ریاضی هستند که دستی انجام می‌شوند. یک محاسبه‌ی اشتباه در ابتدای فرآیند روی نتیجه‌ی محاسبات بعدی تاثیر منفی می‌گذارد. از سوی دیگر، کامپیوترها عملا چنین خطاهایی ایجاد نمی‌کنند.

لازم به ذکر است، نرم افزار حسابداری از خطاهای انسانی ناشی از ورود داده‌ها یا اشتباهات تفسیری مصون نیست.

افزایش سرعت

با استفاده از نرم افزارهای حسابداری، کسب‌وکارها می‌توانند حساب‌های خود را با سرعت بیشتری پردازش کنند. بخشی از افزایش سرعت به خاطر استفاده از رایانه‌‌هاست. رایانه‌ها قادرند عملیات پردازش را بسیار سریعتر از مغز انسان انجام دهند. علاوه‌براین، نرم افزار حسابداری شرکتی به سازمان‌ها اجازه می‌دهند کارایی خود را با خودکارسازی بهینه کنند.
برای مثال، هر کسب‌وکار باید مالیات فروش را در تمام معاملات خود ثبت کند. نرم افزارهای حسابداری می‌توانند به صورت اتوماتیک برای هر ورودی، مالیات تعیین شده را اتخاذ کنند.

کاهش هزینه‌ها

مزایای ناشی از سرعت و کارایی نرم افزارهای حسابداری اغلب منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود. استفاده از برنامه حسابداری به اعضای تیم حسابداری این اجازه را می‌دهد که در زمان کمتر کار بیشتری انجام دهند. یعنی نیازمند تعداد افراد کمتری در پروسه‌ی حسابداری هستیم. این موضوع، می‌تواند هزینه‌های اداری حسابداری را کاهش دهد.

ارائه‌ی انواع گزارش‌ها

نرم افزارهای حسابداری کمک می کنند تا اطلاعات مالی، دقیق و به موقع در اختیار کارکنان قرار بگیرند. فرض کنید، مدیر مالی شرکت باید گزارشی از نقدینگی شرکت را تا دو ساعت دیگر در جلسه ارائه دهد. سیستم حسابداری گزارش‌های مالی را، تنها با پرکردن فرم یا کلیک روی یک دکمه به کاربران می‌دهد. این‌ درحالی است که ایجاد چنین گزارشی به صورت دستی می‌تواند یک فرایند بسیار وقت‌گیر باشد.

کاهش مالیات

پرداخت مالیات‌های کسب‌وکار اغلب یک فرایند پیچیده است. این کار مستلزم پیگیری حساب بانکی و تمام معاملات شما می‌باشد. نرم افزارهای حسابداری به شما کمک می کنند، این فرایند را ساده‌تر انجام دهید. به شما اطمینان می‌دهند که تمام جزئیات مالی کسب‌وکارتان در یک محل قرار دارد.

نرمافزارهای حسابداری

حسابداری مالی با برنامه حسابداری نیوُ

برنامه‌ی حسابداری نیوُ با استفاد از تکنولوژی توانسته بیشتر کمبودهای حسابداری سنتی و دستی را رفع کند. مهمترین ویژگی برنامه‌ی حسابداری خوب همیشه در دسترس بودن آن است؛ مخصوصاً برای یک مدیر! می‌توانید به صورت آفلاین و آنلاین از نیوُ استفاده کنید.
در هر زمان تمام اطلاعات مهم مالی خود را در نیوُ ثبت کنید؛ حتی بدون دسترسی به اینترنت. به محض اتصال، تمام اطلاعات شما در سیستم ثبت خواهد شد. این امر باعث می‌شود هیچ یک از اطلاعات مالی مهم شما فراموش نشوند.

برای دانلود رایگان برنامه حسابداری نیوُ ، با توجه به نیارتان روی لینک های زیر کلیک کنید:
دانلود برنامه حسابداری کسب و کار نیوُ پلاس
دانلود برنامه حسابداری شخصی نیوُ
رو نیوُ حساب کن !

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *