بهترین نرم افزار حسابداری کسب‌وکار

بهترین نرم افزار حسابداری

بهترین نرم افزار حسابداری ویژگی‌های خاصی دارد که در این مقاله آن‌ها را بررسی می‌کنیم. شاید فکر کنید که همه‌ی نرم افزارهای حسابداری تقریباً یکسان و شبیه به هم هستند. بدهی‌های قابل دریافت، حساب‌های قابل پرداخت، اسناد عمومی، صورتحساب‌ها و… را اجرا می‌کنند. شاید در این مورد حق با شما باشد.
یعنی باید گفت که همه‌ نرم افزارهای حسابداری از استانداردها و امکانات اولیه‌ای برخوردار هستند. ولی این تنها ظاهر قضیه است. چرا که بهترین نرم افزارهای حسابداری تنها این کارها را انجام نمی‌دهند و دارای ویژگی‌های خاص دیگری نیز هستند. امیدواریم با اطلاعات این مقاله بتوانیم شما را در انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری بر اساس ویژگی‌های نرم افزار حسابداری همراهی نماییم.

بخوانید: دانلود برنامه حسابداری چه کمکی به شما می‌کند؟

ده ویژگی نرم افزار حسابداری

آقای کریستوفر پابُن موسس Simple Tree LLC (که یک شرکت توسعه‌دهنده اپلیکیشن است) می‌گوید: «برای من ویژگی بهترین نرم افزار حسابداری، سادگی استفاده از آن است. من با هر چیزی که زندگی‌ام را آسان‌تر کند و وقت بیشتری برای من فراهم کند خوشحال و شاد می‌شوم.»
نرم افزار حسابداری نیز باید قادر به هماهنگ‌سازی با نیازهای کسب‌وکار شما باشد تا بتوانید چیزهایی که می‌خواهید را ببینید.
نرم افزار حسابداری مجموعه‌ای از قابلیت‌های فنی را برای مدیریت مالی شما ارائه می‌کنند. بسیاری از صاحبان کسب‌وکار ده ویژگی را به‌عنوان برترین و مهم‌ترین خصوصیات برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری‌ معرفی می‌نمایند:
• تحلیل و بررسی
• گرافیک
• خودکارسازی
• به‌روزرسانی خودکار
• سفارشی‌سازی
• اتصال به اینترنت
• سازگاری با دیگر نرم افزارها
• سفارشی‌سازی
• اتصال به اینترنت
• سازگاری با دیگر نرم افزارها
• مقیاس‌پذیری
• امنیت

بهترين نرم افزار حسابدراي

تحلیل و بررسی

در یک نرم افزار حسابداری، ثبت اطلاعات به تنهایی کافی نیست. اطلاعات یکی از منابع اصلی قدرت شرکت‌‌ها و سازمان‌‌ها هستند. البته اطلاعاتی که تجزیه‌وتحلیل شده و بتوان برحسب آن‌ها روند فعالیت‌‌ها را تفسیر نمود. از آن‌ها در برنامه‌ریزی برای فعالیت‌‌‌های آینده استفاده می‌شود. به همین خاطر بهترین نرم افزار حسابداری باید بتواند اطلاعات را ثبت کند. علاوه بران امکان تجزیه‌وتحلیل آن‌ها را بر اساس نمودارها و جداول مختلف برای کاربر فراهم کند.

ظاهر برنامه

منظور از ظاهر برنامه امکانات گرافیکی برای تجزیه‌وتحلیل اطلاعات است. یک نرم افزار حسابداری با ظاهر گرافیکی خوب و کاربری مناسب، فعالیت حسابداری را لذت‌بخش می‌کند. احساس آرامش ذهنی و روانی به حسابدار القا می‌کند. از این طریق امکان اشتباه در ثبت آمار و ارقام کاهش می‌یابد. امکانات گرافیکی نرم افزار حسابداری باید دربردارنده‌ی انواع نمودارهای دایره‌ای، میله‌ای و… و هم‌چنین جدول‌‌ها و اشکال مختلف باشد. از این امکانات برای تجزیه‌وتحلیل اطلاعات استفاده می‌شود.

خودکارسازی

بهترین نرم افزار حسابداری نرم افزاری است که خودکارسازی‌ را برای روند فعالیت‌‌‌های شرکت داشته باشد. این فعالیت‌ها شامل میزان کار کارمندان، سیستم حقوق و دستمزد، برگه‌‌‌های مرخصی، بودجه شرکت، درخواست‌‌‌های خرید هستند. مدیران دوست دارند تمام فعالیت‌‌‌های مربوط به شرکت را تا حد ممکن در یک نرم افزار متمرکز کنند. از استفاده از نرم افزارهای متعدد خودداری کنند.

آپدیت خودکار

استفاده از یک نرم افزار حسابداری مانند خوردن غذا است! غذایی که تاریخ انقضایش گذشته باشد ممکن است باعث مسمومیت شدید شود. برای بدن خطرناک است. حسابداری هم ممکن است در سال‌‌‌های مختلف دستخوش تغییر قرار گیرد. در مقاطع مختلف زمانی روش‌‌‌های جدیدتری برای آن به وجود آمده است. به همین خاطر بهترین نرم افزار حسابداری، نرم افزاری است که بتواند متناسب با شرایط روز آپدیت شود. قوانین مالیاتی، مقررات و شیوه‌‌‌های مالی در طول زمان تغییر می‌کنند. یک نرم افزار حسابداری خوب باید امکان آپدیت سریع را برای کاربران خود فراهم کند.

سفارشی سازی

یکی از ویژگی‌‌‌های بهترین نرم افزار حسابداری آن است که کاملاً مطابق با نیازهای شما باشد. شرکت شما ممکن است یک شرکت مرتبط با فعالیت‌‌‌های خیاطی باشد. یا درزمینه‌ی تولید مواد غذایی فعالیت کند؛ بنابراین استفاده از یک نرم افزار حسابداری کاملاً یکسان برای هردوی این فعالیت‌ها ‌‌‌به نظر نشدنی است. چون نوع هزینه‌‌ها و جنس و معیارهای سنجش با هم متفاوت‌اند. بنابراین یک نرم افزار حسابداری خوب آن است که بتواند متناسب با محصول و کار ویژه شرکت شما سفارشی‌سازی شود.

اتصال به اینترنت

در روزگاری زندگی می‌کنیم که همه چیز اینترنتی است. یک نرم افزار حسابداری خوب باید قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد. در این صورت می‌توان اسناد و فعالیت‌‌ها را به‌صورت الکترونیکی در فضای وب بایگانی کرد. اکثر ادارات و شرکت‌ها خودکارسازی شده‌اند. روابط و مکاتبات بین شرکت‌‌ها معمولاً با اینترنت انجام می‌گیرد. نرم افزار حسابداری که نتواند به اینترنت وصل شود، در ارسال اسناد و مکاتبات بین اداری با مشکل مواجه می‌شود.

سازگاری

ممکن است بخواهید اطلاعات حسابداری شرکت خود را از طریق نرم افزارهای دیگر حسابداری کنید. مانند نرم افزارهای زیرمجموعه آفیس. یک نرم افزار حسابداری خوب باید قابلیت اجرا و خواندن اطلاعات از سایر نرم افزارهای مرتبط را داشته باشد. در غیر این صورت باید اطلاعات انبوه را به‌صورت دستی وارد کنید. این کار زمان و انرژی زیادی از شما می‌گیرد.

مقیاس‌پذیری

هر شرکتی برای خود افق بلندمدتی را در نظر می‌گیرد. احتمالاً در سال‌‌‌های آینده فعالیت‌‌‌های خود را بیشتر توسعه می‌دهد. ممکن است شما در ابتدای کارتان در سطح یک شهر یا استان فعالیت کنید. اما در چند سال آینده در تمام نقاط کشور نمایندگی بزنید و با آن‌ها در ارتباط باشید. بهترین نرم افزار حسابداری نرم افزاری است که قابلیت مقیاس‌پذیری داشته باشد. بتواند متناسب با گسترش کسب‌وکار شما توسعه یابد.

امنیت

حسابداری یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش‌‌‌های یک کسب‌وکار است. مهم‌ترین تصمیمات شرکت شما بر اساس داده‌‌‌های مالی و آمار و ارقام ثبت شده اتخاذ می‌شوند. اگر زمانی این اطلاعات از بین بروند و یا دستکاری شوند، شرکت تقریباً فلج خواهد شد. قبل از انتخاب یک نرم‌ افزار حسابداری به فکر امنیت آن باشید. بهترین نرم افزار حسابداری از بین نرم افزارهای متعدد، ایمن‌ترین آن‌ها است. در چند سال اخیر فعالیت‌‌‌های چشمگیری درزمینه‌ی امنیت اطلاعات انجام گرفته است. اطلاع از این اطلاعات کمک زیادی به شما خواهد کرد.

بهترين نرم افزار حسابدراي

حسابداری مالی با برنامه حسابداری نیوُ

برای داشتن تصویر مالی و گزارشات دقیق می‌توانید از برنامه حسابداری نیوُ پلاس استفاده کنید.
در برنامه و اپلیکیشن حسابداری نیوُ پلاس ثبت، خلاصه‌سازی و گزارش‌گیری از هر معامله خرید یا فروش به سادگی انجام می‌شود.
وضعیت مالی شرکت خود را از نظر میزان سود و زیان، هزینه‌های جاری شرکت، خرید و فروش و … در برنامه حسابداری نیوُ پلاس فقط با چند کلیک مدیریت کنید.
برای دانلود رایگان برنامه حسابداری نیوُ، با توجه به نیازتان روی لینک‌های زیر کلیک کنید:
دانلود برنامه حسابداری کسب‌وکار نیوُ پلاس
دانلود برنامه حسابداری شخصی نیوُ
رو نیوُ حساب کن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *