7 مزیب استفاده از نرم‌افزار حسابداری

نرم‌افزار حسابداری

نرم‌افزار حسابداری قلب فرآیندهای مالی را تشکیل می‌دهد. باید طوری طراحی شود که قابل استفاده در شرکت‌های بازرگانی، خدماتی، پیمانکاری، تولیدی و … باشد. نرم‌افزار حسابداری و مالی به شما امکان می‌دهد که فاکتور خرید کالا را ثبت ‌کنید. سپس سند حسابداری آن را صادر نموده و در حساب‌های خرید کالا و شخص فروشنده ثبت می‌کند. به طور اتوماتیک تعداد و قیمت کالای خریداری شده و موجودی انبار را چک می‌کند. سپس به‌طور اتوماتیک در قسمت پرداخت، چک یا وجه پرداخت شده را در سیستم ثیت می‌کند. گزاشات مالی را به روز می‌کند و در اختیار مسئول مربوطه قرار می‌دهد.
استفاده از نرم‌افزار حسابداری، موجب می‌شود شرکت‌های کوچک و بزرگ با صرف هزینه‌ی خیلی کم کارهای حسابداری خود را انجام دهند. اکثر شرکت‌های بزرگ، نرم‌افزار حسابداری سفارشی شده و مخصوص به خود را دارند.

نرم‌افزار حسابداری

7 مزیب استفاده از نرم‌افزار حسابداری

کسب‌و‌کار کوچک ( Small Business ) به کسب‌و‌کاری گفته می‌شود، که به صورت مستقل است. هر شرکتی با کمتر از ۵۰ پرسنل در این حیطه قرار می‌گیرد. این اندازه مرسوم‌ترین استاندارد تعریف شده ‌است. در آمریکا حدود ۵/۲۲ ملیون کسب‌وکار مستقل از کشاورزی و زراعت وجود دارد. ۹۹ درصدشان کسب‌وکار کوچک به حساب می‌آیند. یک کسب‌وکار کوچک نیازی به نرم‌افزار حسابداری گران‌قیمت و پیچیده ندارد. نیازی نیست کارها و امور خود را با نرم‌افزار حسابداری گران‌قیمت پیش ببرد.
در این مطلب قصد داریم مزایای اصلی استفاده از نرم‌افزار حسابداری در یک کسب‌وکار کوچک را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. توضیح می‌دهیم که چرا کنار گذاشتن روش‌های حسابداری قدیمی، کاری به‌ صرفه و منطقی است. این دلایل به‌طور خلاصه به‌ قرار زیر هستند.

  • صرفه‌جویی در زمان
  • محاسبه و ثبت دقیق اطلاعات مربوط به موجودی کالا، پرسنل و مشتریان
  • حذف کاغذبازی و رفع مشکل کمبود فضا برای نگهداری پرونده‌های مالی
  • کاربری آسان
  • ارزیابی و تخمین
  • حداقل‌کردن اشتباهات
  • گزارش

 صرفه‌جویی در زمان

استفاده از یک نرم‌افزار حسابداری می‌تواند ساعت‌های زیادی از زمان شما را ذخیره کند. می‌توانید سیستم‌های دستی حسابداری و حتی در مقایسه با حسابدارانی که از اکسل و صفحات‌گسترده استفاده می‌نمایند پیشی بگیرید. زیرا نرم‌افزارهای حسابداری ورودی‌های زائد و فاقد مطلوبیت لازم را کاهش داده یا محدود می‌کنند. مانند وارد کردن مشخصات مشتری مانند آدرس در هنگام صدور فاکتور یا صورت‌حساب. در سیستم‌های دستی بخشی از زمان صرف وارد کردن این مشخصات تکراری می‌شد. در برنامه‌های حسابداری اطلاعات مشتریان شما فقط یک‌بار وارد می‌شود.

 محاسبه و ثبت دقیق اطلاعات مربوط به موجودی کالا، پرسنل و مشتریان

شاید موسسه‌ی شما بدون پرسنل، بدون مشتری‌های زیاد و فاقد فهرست طولانی از موجودی کالا باشد. در این صورت ممکن است هیچ‌گاه به یک نرم‌افزار حسابداری نیاز نداشته باشید. اما ممکن است یک موسسه‌ی کوچک با تعداد محدودی مالک باشید که فهرستی از مشتریان، پرسنل و موجودی کالا در اختیار داشته باشید. دراین‌صورت می‌توانید با استفاده از یک سیستم و نرم‌افزار حسابداری در وقت و هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کنید. ثبت‌های دقیق و درستی از اطلاعات مالی خود داشته باشید.

حذف کاغذبازی و رفع مشکل کمبود فضا برای نگهداری پرونده‌های مالی

بایگانی کردن پرونده‌های مالی به دلیل آن‌ که همواره باید ریز جزئیات اطلاعات در آن‌ها ثبت شود یکی از مشکلات همیشگی شرکت‌ها بوده است. مشکل بزرگ‌تر بعدی زمانی پدید می‌آید که لازم باشد اطلاعاتی از این پرونده‌ها استخراج شود. حجم زیاد داده‌های کاغذی فرآیند جستجو و بازیابی اطلاعات را به‌ شدت کند می‌کند. با استفاده از نرم‌افزار حسابداری می‌توانید هر پرونده را با جزئی‌ترین اطلاعات آن به ابر اطلاعات منتقل و برای همیشه در آنجا نگهداری کنید. همچنین در زمان نیاز به هر بخش از اطلاعات موجود در آن‌ها با یک نگاه یا جستجوی ساده به آن دست‌ یابید.

 کاربری آسان

اکثر نرم‌افزارهای حسابداری جوری طراحی شده‌اند که دارای کاربری ساده باشند. به گونه‌ای طراحی می‌شوند که یک کاربر که هیچ آشنایی با سیستم‌های مالی ندارد بتواند از آن استفاده کند. چنین کاربری حتی ممکن است به اندازه‌ی کافی دانش حسابداری نداشته باشد. نرم‌افزار حسابداری باید بتواند برای این نوع کاربران هم به سادگی کار کند.

 ارزیابی و تخمین

شما می‌توانید جریان‌های نقدی یا مالی خود را در آینده نزدیک تخمین و برآورد کنید.

 حداقل کردن اشتباهات

یک مزیت مهم و اساسی نرم‌افزارهای حسابداری این است که اشتباهات محاسباتی با استفاده از این سیستم‌ها به حداقل می‌رسند. به‌عنوان مثال اجازه می‌دهد همزمان با ورود اطلاعات درصدهای مختلف تخفیف و نرخ‌های مالیاتی را وارد نمایید. بدون خطاهای محاسباتی جمع مبلغ مورد نظر را به شما ارائه می‌کند. اگر این محاسبات به‌صورت دستی انجام شوند، احتمال خطا بالا می‌رود.

 گزارش

مزیت دیگر نرم‌افزارهای حسابداری گزارش‌هایی است که در فواصل زمانی معین می‌توان از سیستم تهیه کرد. این گزارشات به راحتی در سیستم‌های مالی تهیه می‌شوند. این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که روی عملیات مالی ثبت شده در سیستم نظارت و کنترل دقیق داشته باشید. به عنوان مثال شما می‌توانید با استفاده از گزارش‌های مالی با مشتریانی که پرداخت‌هایشان تاخیر دارند تماس بگیرید. با استفاده از این گزارش‌ها زمان صرف شده به حداقل می‌رسد.

نرم‌افزار حسابداری

حسابداری مالی با نرم‌افزار حسابداری نیوُ پلاس

نرم‌افزار حسابداری نیوُ پلاس تمام مزیتهای یک نرم‌افزار کامل را دارد.
با نیوُ پلاس در محیط ساده، بدون دانش حسابداری تمام قسمتهای کسب‌وکارتان را مدیریت کنید.
اپلیکیشن نیوُ پلاس محصولی کاملاً متفاوت نسبت به نرم‌افزارهای قدیمی است.
با استفاده از تکنولوژی و دانش فنی تیم نیوُ نرم‌افزار حسابداری متفاوتی ارائه شده است.

برای دانلود رایگان برنامه حسابداری نیوُ، با توجه به نیازتان روی لینک‌های زیر کلیک کنید:
دانلود برنامه حسابداری کسب‌وکار نیوُ پلاس
دانلود برنامه حسابداری شخصی نیوُ
رو نیوُ حساب کن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *