مفهوم حسابداری مالی و تفاوت آن با حسابداری بهای تمام شده

بسیاری از شرکت‌ها مفهوم حسابداری مالی و حسابداری بهای تمام‌شده را با هم اشتباه می‌گیرند. حسابداری مالی چیزی است که جامعه‌ی سرمایه‌گذار خارجی آن را می‌بیند. حسابداری مالی نمایندگی‌های مختلف از هزینه‌ها و عملکرد مالی یک شرکت است. شامل دارایی‌ها و بدهی‌های آن‌هاست. درحالی‌که حسابداری بهای تمام‌شده می‌تواند به‌عنوان مفیدترین ابزار برای مدیریت در بودجه‌بندی شناخته شود. از تفاوت‌های کلیدی بین مفهوم حسابداری مالی و حسابداری بهای تمام‌شده این است که در حسابداری مالی بسته به نوع معامله هزینه می‌شود. این شامل حسابداری طبقه‌بندی با توجه به نیازهای اطلاعاتی مدیریت است.

حسابداری بهای تمام‌شده در حقیقت یک روش حسابداری است که در آن تمام هزینه‌های متحمل شده ثبت می‌شوند. این هزینه‌ها برای انجام یک فعالیت یا رسیدن به یک هدف خاص هستند. باید از ابتدا جمع‌آوری، طبقه‌بندی و ثبت شوند. سپس نتایج نهایی خلاصه شده و پس از تجزیه‌وتحلیل به یک قیمت فروش می‌رسند. یا برای تعیین جایی که پس‌انداز در آن امکان‌پذیر باشد آماده می‌شوند. از حسابداری بهای تمام‌شده در شرکت برای کمک به تصمیم‌گیری استفاده می‌شود.

در حسابداری بهای تمام‌شده، از هزینه به‌عنوان یک ابزار داخلی توسط مدیریت استفاده می‌شود. به همین دلیل است که برای ارتباط با هر استاندارد خاص تعیین شده توسط اصول عمومی پذیرفته می‌شود. سپس به‌عنوان نتیجه در بخش‌های مختلف یک شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به بیان ساده در حسابداری مالی، پول به‌ عنوان معیار عملکرد اقتصادی دیده می‌شود. درحالی‌که حسابداری بهای تمام‌شده (هزینه)، پول را به‌عنوان عامل اقتصادی تولیدی در نظر می‌گیرد.

 

مفهوم حسابداری مالی

 

مفهوم حسابداری مالی

حسابداری مالی با برنامه حسابداری نیوُ

برای داشتن تصویر مالی و گزارشات دقیق می‌توانید از برنامه حسابداری نیوُ پلاس استفاده کنید.
در اپلیکیشن حسابداری نیوُ پلاس ثبت، خلاصه‌سازی و گزارش‌گیری هر معامله‌ی خرید یا فروش به سادگی انجام می‌شود.
وضعیت مالی شرکت خود را از نظر میزان سود و زیان، هزینه‌های جاری شرکت، خرید و فروش و …  ارزیابی کنید. این کار با چند کلیک ساده در برنامه حسابداری نیوُ پلاس انجام می‌گیرد.

برای دانلود رایگان برنامه حسابداری نیوُ، با توجه به نیازتان روی لینک‌های زیر کلیک کنید:
دانلود برنامه حسابداری کسب‌وکار نیوُ پلاس
دانلود برنامه حسابداری شخصی نیوُ
رو نیوُ حساب کن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *