مراحل زندگی

مراحل زندگی

تقریباً تمام مراحل مهم زندگی شما تحت تأثیر مستقیم تصمیمات و مسائل مالی شما قرار دارد.
ازدواج می‌کنید، یک خانه می‌خرید یا حتی شغل خود را انتخاب می‌کنید!
اینها همه مسائل مهم مالی شماست که باید شرایط مختلف را در آن بررسی کنید. مسئله اینست، زمانی که می‌خواهید تصمیمات مهم اینچنینی بگیرید باید برخی عادتهای خود را تغییر دهید تا به اهداف جدید خود برسید. اگر یک تصویر کلی از مراحل زندگی خود داشته باشید مطمئناً می‌توانید بدون استرس تمامی آنها را با موفقیت و به موقع طی کنید.

  • ازدواج
    یکی از هیجان‌انگیزترین لحظات زندگی شما زمان ازدواج است. این هیجان برای شروع برنامه ریزی و آماده شدن برای عروسی است و بعد از عروسی شما زندگی مالی خود را با شریک زندگیتان شروع خواهید کرد. یکی از سخت‌ترین قسمتهای ازدواج مسائل مربوط به پول است. اما مسئله مهم اینست که شما از ابتدای ازدواجتان این مورد را در نظر بگیرید. این به شما و همسرتان کمک میکند تا به اهداف مشترک و مشابه خود برسید. داشتن روابط مشخص و واضح مالی با همسرتتان به شما مکک میکند ازدواج موفقی داشته باشید. اگر قبل از ازدواج زمان کافی برای بررسی این موارد ندارید میتوانید با هم به کلاسهای بودجه‌بندی بروید و یا مشاوره مالی بگیرید تا بتوانید با هم روی این مسائل کار کنید.
  • خلاص شدن از شر بدهی‌ها!
    زمانی که شروع به کار در دنیای واقعی کار میکنید باید به صورت جدی و البته هوشمندانه برای رها شدن از شر بدهی‌ها برنامه‌ریزی کنید. اگر بدهی ندارید که خوشا به حالتان؛ می‌توانید برای ثروتمند شدن برنامه‌ریزی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا به جلو حرکت کنید و رویاهایتان را بدست آورید. زندگی بدون بدهی بهترین فرصت برای ساختن ثروت واقعی است.
    اگر بدهی دارید می‌توانید یک طرح و جدول زمانبندی برای پرداخت آنها داشته باشید.
  • خرید اولین ماشین
    ممکن است شما به نقطه‌ای برسید که بخواهید یک ماشین جدید بخرید. داشتن یک ماشین در اکثر شهرها لازم است. مهم اینست که خودتان را برای این خرید آماده کنید. در صورت امکان بهتر است که شما پول نقد برای خرید پرداخت کنید؛ اما اگر نمی‌توانید بهترین گزینه وام خرید است. علاوه بر این، شما باید مراقب باشید که چقدر برای ماشین هزینه می‌کنید؛ چون این پرداخت می‌تواند در آینده شما را از نظر مالی محدود کند.(همه پول خود را صرف خرید ماشین نکنید.)
    مسئله مهم دیگر اینست که بدانید ماشین شما یک دارایی واقعی و سرمایه شما نیست، چون هر سال از ارزش آن کم می‌شود.
  • خرید اولین خانه
    یکی دیگر از مراحل هیجان‌انگیز زندگی خرید اولین خانه است. این یک تصمیم و تعهد بزرگ است که شما مطمئناً باید برای آن آماده باشید و علاوه بر آن باید شرایط وام‌های مسکن را بررسی کنید. شما باید پول کافی برای کنار آمدن با مخارج تعمیرات و نگهداری خانه را هم داشته باشید. اگر واقعاً می‌خواهید به این هدف برسید باید از الان برای آن برنامه‌ریزی کنید و برای پرداختهای اولیه شروع به پس‌انداز و صرفه جویی کنید.
  • پیدا کردن مسیر شغلی
    این اتفاق بعد از چند سال که در بازار کار بودید خواهد افتاد. شما بعد از گذراندن چند سال در یک شرکت باید به دنبال پیدا کردن شغل حرفه‌ای خود که مطمئناً درآمد بهتری دارد باشید. این یک گام مهم است.
    وقتی شما می‌خواهید درآمد خوود را افزایش دهید چند مسئله مهم را باید در نظر بگیرید که مهمترین آنها زمان مناسب است، باید مطمئن باشید آماده تغییر به کار جدید هستید و همچنین می‌توانید در این مدت کلاسهای اضافی و یا گواهینامه‌های مختلف را به رزومه خود اضافه کنید.
  • سرمایه‌گذاری
    علاوه بر همه اینها که تا الان گفتیم، شما باید سرمایه‌گذاری خود را به صورت جدی شروع کنید. شما باید مسئولیت هزینه‌های بازنشستگی خود را برعهده داشته باشید. اگر می‌خواهید در آینده زندگی راحتی داشته باشید و نگران چند سال بعد نباشید؛ سرمایه‌گذاری یک امر ضروری است.
    اگر بتوانید یک برنامه‌ریز مالی خوب پیدا کنید، او می‌تواند همه چیز را به شما در مورد جزئیات سرمایه‌گذاری توضیح دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *