5 عادت مالی که باید در دهه 20 زندگی بدست بیاوریم!

 

5 عادت مالی که باید در دهه 20 زندگی بدست بیاوریم!

آیا شما در دهه 20 زندگی خود هستید؟ اگر در حال حاضر احساس شکست می‌کنید این یک فرصت مناسب است. شما یک حقوق متوسط میگیرید که باید با اون بدهی‌های دانشگاه  خودتان را هم پرداخت کنید. ممکن است همخانه داشته باشید و غذاهایی مثل شیرینی و ماکارونی بخورید، چون ارزون هستند. تصور اینکه در یک خانه لوکس زندگی میکنید و یک ماشین چند صد میلیونی بخرید برای شما سخت است. اما فقط به خاطر اینکه پول ندارید، قدرت این دهه را دست کم نگیرید. دهه 20 بهترین و ایده‌آل‌ترین زمان برای راه‌اندازی یک آینده مالی کاملاً مستقل و موفق است. الان دقیقاً زمانی هست که شما باید همه چیز را پایه‌ریزی کنید، در دهه 30 آن را ادامه دهید و در دهه 40 و 50 خیلی فراتر از ایده‌آل‌های خودتان ایستاده‌اید.
چطوری در دهه 20 مدیریت مالی شخصی و عادتهای خوب مالی داشته باشیم؟
در اینجا 5 نکته وجود دارد که می‌توانیم با آنها شروع کنیم.

  • بیشتر از زمان ممکن مثل یک دانشجو زندگی کنید.
    شما در سن منحصر به فردی هستید. جامعه هنوز قبول می‌کند شما مثل یک دانشجوی بی‌پول زندگی کنید، پس شما هم عجله نکنید. منافع شما در این است که بعد از پیدا کردن اولین کارتان، سبک زندگی خود را تا مدتی تغییر ندهید.
    تا هروقت که می‌توانیدبا هم‌اتاقی خود زندگی کنید. باز هم به جای رستوران در خانه غذا بخورید. از مغازه‌های ارزون‌تر و با تخفیف خرید کنید.(درست مثل تخفیف‌های دانشجویی)
    همون کارهایی را انجام دهید که قبل از گرفتن چک حقوقتان میکردید.
  • کسب درآمد اضافی
    فشار در اوقات فراغت. زمانی که شما دانشجو هستید، مطمئناً برای متعادل کردن مخارج خودتان یک کار پاره وقت یا یک منبع درآمد داشته‌اید.
    به عبارت دیگر، شما باید بین یک کار تمام وقت، زندگی دانشجویی و یک کار پاره وقت تعادل برقرار کنید. در این سن شما جزء نیروی کار حساب می‌شوید و هیچ توجیهی برای اینکه نتوانید به این وضع ادامه دهید نیست. تعادل کار تمام وقت خود را با یک کار پاره وقت کامل کنید، حتی اگر فقط برای 5 تا 10 ساعت در هفته باشد. این می‌تواند یک کمک بزرگ برای رسیدن به اهداف مالی شما باشد.
  • روی حرفه خود تمرکز کنید.
    تا الان مشغول کسب مهارتهای اولیه زندگی بوده‌اید. پس دهه 20 زندگی شما، دهه نخست برای تمرکز روی حرفه شماست. 110 درصد از خودتان را در محل کارتان داشته باشید و با دقت زمینه حرفه‌ای خود را دنبال کنید.
    در شرکتی کار کنید که یک فرصت خوب برای بالا رفتن شما از نردبان ترقی باشد. به دنبال آشنایی با افراد درست باشید، یک شبکه اجتماعی قوی می‌تواند فرصتهای خوبی برای شما ایجاد کند.
    حتی اگر دریافتی شما در شرکتی که می‌توانید در آن پیشرفت کنید کمتر از انتظارتان بود و باعث شود در آینده در موقعیت خوبی قرار بگیرید و فضای بیشتری برای رشد داشته باشید، حتماً آنرا قبول کنید.
  • حساب بازنشستگی خود را از الان باز کنید.
    یک حساب پس‌انداز باز کنید، اگر سپرده بلند مدت با بهره خوبی باشد بهتر است، 15% از هر درآمدی که دارید را در آن نگه دارید.
    حساب بازنشستگی یک نیاز است نه یک خواسته. شما باید این قضیه را به اندازه بقیه مسائل مالی مثل پرداخت قبض آب و برق و یا کرایه خانه جدی بگیرید. در آینده از خودتان به خاطرش تشکر خواهید کرد.
  • برای پرداخت بدهی‌هایتان الویت‌بندی کنید.
    با زندگی دانشجویی و درآمد اضافی، شما فرصت پرداخت بدهی‌های دانشگاه یا بدهی‌های دیگر خود را دارید. می‌توانید با آنها مواجه شوید بدون اینکه به حساب بازنشستگی خود آسیب برسانید.
    ممکنه تعادل برقرار کردن بین پرداخت بدهی‌ها، صرفه‌جویی و سرمایه‌گذاری برای آینده مشکل باشد. اما از این سه دسته غفلت نکنید. اینها برای ساختن پایه‌های مالی شما بسیار مهم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *