فصل بازنشستگی

فصل بازنشستگی

بازنشستگی فصلی از زندگی شماست؛ که می‌توانید بعد از یک دوره طولانی , زندگی رویایی خود را داشته باشید و از آن لذت ببرید و این فصلی مهم از زندگی شماست که از الان باید برای آن برنامه ریزی کنید.
زندگی رویایی از دیدگاه هرکس متفاوت است شاید صرفاٌ گذروندن وقت بیشتر با خانواده و دوستان یا حتی داشتن یه کار نیمه وقت، مسافرت و… تعریف یک زندگی رویایی باشد.
بدون شک خبر خوب اینجاست که راحت زندگی کردن در دوران بازنشستگی در دست خود شماست که با کمی برنامه ریزی مالی میتوانید زندگی رویایی خود را در این دوران داشته باشید و این میتونه واقعیت شیرین دوران بازنشستگی شما باشد.

به راحتی می توانید هدف های بازنشستگی خودتون را تنظیم کنید
بازنشستگی را برای خودتون با سوالای زیر تعریف کنید :
1-‌آرزوی بازنشستگی را دارید ؟
2-نقشه ای برای بازنشستگیتون دارید؟
3-برای داشتن زندگی فعلی خود در دوران بازنشستگی چه درآمد ماهانه‌ای لازم دارید؟
4-از مدت زمان بانشستگیتون چطور استفاده میکنید ؟
5-کدام منبع درآمد ( تامین اجتماعی , حقوق بازنشتگی , درامد سرمایه گذاری، حقوق، مسکن و……) برای تامین مالی شما دردسترس است ؟
6-در بازنشتگی بیشتر دنبال چی هستید ؟
لیستی که تهیه میکنید به شما کمک میکند تا به راحتی بر روی انجام شدن کارهایی که قراره انجام بشوند نظارت کنید و حتی د صورت لزوم تنظیمش کنید
اگر بیشتر از 10 سال تا سن بازنشستگی فاصله داشته باشید میتوانید 1% از در‌آمد ماهیانه خود را به عنوان هدف بازنشستگی قرار دهید ولی به طور کل توصیه می‌شود که 10 تا 20 درصد از درآمد خود را برای اهداف بلند مد‌‌‌‌‌‌تتان مانند بازنشستگی قرار دهید.

برای نزدیک شدن به بازنشستگی برنامه‌ریزی کردید؟
بازنشستگی در واقع یک پس‌انداز بلند مدت برای شماست که حتماً باید آن را جدی بگیرید. روش های مختلفی برای پس‌انداز وجود دارد اما بهترین روش داشتن یک حساب پس‌انداز جداست که هر ماه مقداری از در آمد خود را در به آن اختصاص دهید.
برای این کار فقط کافیه بودجه بازنشستگی و همینطور هزینه‌های بازنشستگی خود را تخمین بزنید.
یکی از دلایلی که مردم دوست دارند از ماشین حساب‌های بازنشستگی استفاده کنند تورم است، یعنی شما در واقع دارید در زمانی پس‌انداز میکنید که نسبتاٌ تورم پایین است و اثرات تورم اصلا قابل درک نیست اما اگر کمی دقت کنیم تورم در هر روز بیشتر می‌شود و بعد از چند سال می‌تواند تاثیر شگرفی بر روی مقدار پولی که شما برای دوران بازنشسگی کنار گذاشتید بذارد و به یاد داشته باشید تورم متوقف نخواهد شد در واقع ماشین حساب بازنشستگی برای شما مانند یک ماشین حساب تورم عمل میکند.
اپیکیشن هایی مانند نیوُ برای این مشکل راه حلی ساده در اختیار شما گذاشتند که شما به سادگی میتوانید با داشتن کیف پول مخصوص بازنشستگی و یا ابزار پس‌انداز در نیوُ تا رسیدن به دوران بازنشستگی خود مقدار پس‌انداری که در این دوران نیاز خواهید داشت را مدیریت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *