زنان مستقل

زنان مستقل

چرا بسیاری از زنان امنیت مالی خود را با طلاق یا از دست دادن همسرانشان از دست می‌دهند و دچار فقر می‌شوند؟ چرا بسیاری از خانمها بیشتر از درآمد خودشان خرج می‌کنند و در بدهی فرو می‌روند؟
مرکز تحقیقات برای زنان و بازنشستگی مطالعه‌ای بر روی رابطه مستقیم عادتهای مالی و ویژگی‌های شخصیتی یک زن انجام داده است.
ابراز وجود، باز بودن نسبت به تغییرات و چشم‌انداز خوش‌بینانه کیفیتی است که باعث انتخابهای هوشمندانه مالی می‌شود.
برنامه‌ریز مالی، نویسنده و مجری برنامه تلویزیونی سوز اورمان معتقد است مشکلات ما با پول نشاندهنده مشکلات ما در زندگی و روابط ماست. شاید برای همینه که همه ما فکر میکنیم همه مشکلات با هم به سراغ ما میان، ولی در اصل این ما هستیم که همه مشکلات را با هم برای خودمان بوجود میاریم.
کار کردن بر روی مسائل مالی، باعث حل بسیاری از مشکلات دیگر می‌شود و می‌توانید از خودتان در زمان مشکلات مراقبت کنید؛ و یا تمرکز بر روی مشکلات دیگر و مشکلات مالی می‌تواندباعث مراقبت از شما باشد.
برای بسیاری از مردم، پول یک مسئله احساسی است. ممکنه نشان دهنده قدرت، عشق و یا کنترل باشد، بویژه در روابط عاشقانه. اعتقادات و احساسات ما در مورد پول کاملاً روش خرج کردن و کنترل و رسیدگی به مسائل مالی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
اگر در جایی که باید از نظر مالی باشید نیستید، بخش‌های احساسی که به مسائل مالیتان برمی‌گردد را بررسی کنید و سعی کنید به شکلی از موانع روانی که شما را از استقلال مالی دور می‌کند بگذرید. در اینجا 10 راهکار وجود دارد که خانمها می‌توانند برای خود و آینده مالی خود انجام دهند:

  • امنیت مالی خود را وابسته به شخص دیگری مثل شوهر یا دوست پسرتان نکنید. در مورد مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری مطالعه کنید.
    دوستی همیشه میگفت خانمها در آینده پیر می‌شوند ولی مردها همیشه پولدار می‌شوند. حتی فقیرترین مردها هم سرمایه اندکی دارند که مسلماً از همسرشان بیشتر است. زمان تغییر برای خانمها امروز و در عصر تکنولوژی و برابری حقوق زنان و مردان است. این بار خودتان باید این نابرابری را با از بین بردن وابستگی مالی از بین ببرید.
  • هدف داشته باشید؛ این کلید موفقیت مالی است. اهداف مالی خود را تنظیم کنید. فراتر از روزمره‌گی فکر کنید و برای آینده دور و نزدیکتان هدف داشته باشید.
  • از پول به عنوان ابزار برای اینکه حال خوبی داشته باشید استفاده نکنید! این نوعی از احساسات زودگذر است. وقتی خیلی افسرده یا عصبی هستید به نصیحت دوستتان به خرید نروید. دوباره فکر کنید!
    شما یک خانم هستید و مطمئناً کارهای زیادی می‌توانید در عوض خرید کردن انجام دهید، که هم اعتماد به نفستان و هم خلاقیتتان بیشتر شود.
    بنابراین لازم نیست برای احساسات زود گذر خود کلی پول خرج کنید. نیاز به ریخت و پاش نیست، باید روانشناسی پول خرج کردن داشت.
  • کمتر از درآمدتان خرج کنید؛ این راز ساختن ثروت است. با بودجه‌بندی می‌توانید تعادل لازم بین مخارج و درآمدهایتان را حفظ کنید.
  • درس بخونید؛ همه جا ثابت شده مردم با مدرک دانشگاهی به طور متوسط درآمد و امکانات مالی بیشتری نسبت به کسانی که مدرک ندارند، دریافت میکنند.
    الان یه عده میگن مدرک خریدنی شده و غیره ولی منظور ما فقط داشتن مدرک دانشگاهی نیست. در کنار مدرکتون تخصص هم بدست بیارید تا در کارتان موفق باشید. اینکه چند واحد دانشگاهی گذرونده باشید هیچ ارزشی نداره، همونطور که اگه خیلی در کارتان خوب باشید ولی مدرکش رو نداشته باشید همیشه یک قدم در بازار کار عقبترهستید؛ البته بازهم استثنا وجود داره که اگر پدر پولداری دارید بگید من ساکت شم!
  • صندوق پس‌انداز اضطراری درست کنید. از دست دادن شغل یا یک صورتحساب بزرگ و پیش‌بینی نشده شما را درقرض و بدهی فرو می‌برد. در واقع شما در یک چاله مشکلات مالی میافتید که راهی برای بیرون آمدن از آن ندارید. پس یک نگاه به صندوق پس‌اندازتون بیندازید؛ چرا به اون احتیاج دارید؟ چقدر نیاز دارید؟ و کجا می‌خواهید اونرو نگه دارید؟ تو بالشتون؟
  • بخشی از مدیریت مالی روز به روز خانواده باشید، در مورد پول با همسر یا شریک زندگیتان صحبت کنید. چطوری صحبت کنیم؟
    روانشناسان می‌گویند در روابط معمولاً راجع به هر چیزی، حتی مسائل جنسی به راحتی صحبت می‌شود، قبل از اینکه در مورد مسائل مالی صحبتی شود. چرا برای ما انقدر سخت است که در مورد پول صحبت کنیم؟
    شاید به این دلیل که پول برای هریک از ما نماد متفاوتی دارد؛ مثل قدرت، کنترل، امنیت و یا عشق!
    این در صورتیست که تخمین زده شده 90% طلاق‌ها به دلیل مشکلات مالی است. اما شما می‌توانید زندگی خوش و خرمی داشته باشید، اگر اجازه بدهید صحبتهای مالی بین شما و شریک زندگیتان وجود داشته باشد.
  • قبل از ازدواج تکلیف مسائل مالی را مشخص کنید. این صحبتها فقط برای افراد پولدار نیست. همه ما باید در زندگی مشترک صداقت مالی داشته باشیم و به صورت واضح و مشخص در مورد پول قبل از اینکه وارد رابطه مشترک شویم صحبت کنیم. با این کار قبل از ازدواج از خودتان محافظت میکنید.
    در بلاد کفر قرارداد پیش از ازدواج تعیین می‌شود که تمام مسائل و حقوق مالی دو طرف در آن مشخص می‌شود. در ایران نیز مهریه تعریف شده که همه میگن کی داده و کی گرفته! ولی دوباره در موردش فکر کنید و مواظب زندگی خودتون باشید!
  • اجازه ندهید ترس از دست دادن پول، ترس از شکست و یا ترس از اتفاقات پیش‌بینی نشده شما را از سرمایه‌گذاری و ریسک کردن دور کند. دنبال سرمایه‌گذاریهای کوچک با سرمایه کم باشید؛ مطمئن باشید پیداش می‌کنید. و البته در این مسیر از کمک خواستن نترسید و از کسانی که تجربه دارند مشاوره بگیرید.
  • از اشتباهات خودتان درس بگیرید و اجازه ندهید آنها شما را ناامید کنند. امنیت مالی شما وابسته به نگرشها باورهای شما در مورد پول است.
    تمایل شما برای آینده و استقلال مالیتان دست خود شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *