سال جدید

سال جدید

در سال جدید بیشتر مراقب مسائل مالی شخصی خود باشید.
انجام این کار میتواند بسیار سخت باشد، مخصوصاً اگر تازه شروع کرده باشید. مطالعات اخیر نشان داده بیشتر نسل جوان کمتر از چهار میلیون پس‌انداز دارند و بیشتر دانشجوها درگیر بدهی‌های تحصیلی هستند. این یک تصویر مالی تیره و تار است. این وضعیت نشان می‌دهد که یک جای کار می‌لنگد. افراد بین 20 تا 30 سال سعی می‌کنند از داشتن  اقساط زیاد و بدهی‌های بانکی اجتناب کنند و بیشتر به سرمایه‌گذاری‌های امن، اشتغال و پس‌انداز بیشتر با اصلاح سبک زندگی بپردازند. این نشان می‌دهد نسل بعدی در حال آماده شدن برای داشتن مدیریت مالی شخصی هستند و پتانسیل تغییر سبک زندگی را دارند. پس چه زمانی مناسب‌تر از امروز .
امسال می‌تواند سال ساختن عادتهای صحیح مالی و شروع درست باشد.

شروع بودجه
یک نگاه هوشمندانه به چند ماه گذشته خود بیاندازید و با استفاده از یک برنامه رایگان مثل اپلیکیشن حسابداری شخصی نیوُ شروع کنید. این کار الویت‌های مخارج شما را نشان می‌دهد. مثل مسکن، غذا، بهداشت و سلامتی، پس‌انداز و … .

پس‌انداز برای بازنشستگی
آهسته شروع کنید تا بودجه شوکه کننده‌ای نباشد ولی حتماً شروع کنید. فقط به بیمه بازنشستگی بسنده نکنید و از درآمدهای آزاد خود مقداری کنار بگذارید. می‌توانید با یک یا دو درصد از حقوقتان شروع کنید و کم کم آن را زیاد کنید و با صرفه‌جویی آنرا به 20-15% برسانید.

پرداخت بدهی‌ها
یک مقدار پول اضافی برای بدهی‌های خود در بودجه‌بندی‌هایتان پیدا کنید. حتی یک مبلغ بسیار کوچک نیز می‌تواند به شما کمک کند. به این کار پایبند بمانید تا زمانی که تعادل مالی شما برقرار و بدهی‌هایتان صفر شود.
اگر کمی پول اضافه  سرراهتان قرار گرفت، مثل اضافه هزینه‌ها، پاداش یا هدیه برای افزایش پرداخت قرض‌هایتان از آن استفاده کنید. اولین قرض یا قسط را پرداخت کنید و به سراغ بعدی بروید!
به لطف پولهای اضافی و برنامه‌ریزی دقیق، قرض‌ها و اقساط شما خیلی سریعتر پرداخت می‌شوند. به این کار در مدیریت مالی شخصی طرح گلوله برفی زدن به بدهی می‌گویند.

صندوق حساب پس‌انداز اضطراری
قبل از حمله به بدهی‌های خود، یک صندوق کوچک اورژانسی برای پوشش مخارج پزشکی، تعمیر ماشین و … از حداقل پولی که می‌توانید درست کنید. بعد از آن یک طرح تهاجمی‌تر برای پس‌اندازتان برنامه‌ریزی کنید. یک بازه زمانی 6-3 ماه در نظر بگیرید.
برای این کار نیاز به دانش خاصی ندارید. یک طرح گازانبری برای پس‌انداز در سال 1396 داشته باشید.

خوشبختانه اپلیکیشن کیف پول شخصی نیوُ این کار را برای شما ساده میکند و می‌توانید به صورت آنلاین و اتوماتیک عادتهای مالی خود را کنترل و تعادل لازم را به سادگی برقرار کنید.
با ما همراه باشی، جیبتان همیشه سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *