چرا برنامه حسابداری شخصی نیوُ؟

٤ دلیل که چرا باید از همین امروز مدیریت مالی داشته باشیم!
چهار مورد که باعث می‌شوند داشتن یک برنامه حسابداری شخصی بیشتر از قبل اهمیت داشته باشند:
١- انتخابهای بیشتر
کفش سفید یا سیاه؟ چلو کباب یا پیتزا؟ پرداخت بدهی‌ها یا پس‌انداز بیشتر؟ خرید یا سرمایه گذاری در صندوق‌های سپرده؟
باور کنید یا نه، زمانی می‌توانید بین کباب و پیتزا، فریم سفید یا سیاه عینک، بستنی وانیلی یا شکلاتی و خیلی چیزهای دیگر انتخاب کنید که پول داشته باشید.
در حال حاضر در جایی که ایستاده‌اید دو انتخاب بیشتر ندارید، حتی زمانی که به نظر می‌آید انتخابهای زیادی دارید.
زمانی که مشغول انتخابهای پیش‌پا افتاده هستید انرژی برای مهمترین بخش زندگی، یعنی مدیریت مالی شخصی باقی نمی‌ماند.
به نظر زمان آن رسیده تا انتخاب درست را انجام دهیم.
٢- روش زندگی بهتر
آخرین آخر هفته‌ای که هیچ برنامه‌ای برای انجام دادن نداشته‌اید را به خاطر می‌آورید؟
اگر شما هم مثل خیلی‌ها به یاد نمی‌آورید، بدین معنی است که زندگی شما با کار، خانواده و جامعه پر شده است.
رسیدگی به بچه‌ها، شستن لباس‌ها، چک کردن ایمیل‌ها، تماشای مسابقه فوتبال پسرتان، خرید لوازم خانه، خرید لباس، لوازم الکترونیکی، رفتن به ATM و خیلی کارهای دیگر که به احتمال زیاد می‌توانید تعدادی از آنها را با گوشی همراه خود انجام دهید.
می‌توانید یک آخر هفته را برای برنامه‌ریزی مالی وقت بگذارید و با خانواده یا همسرتان برای مخارج خود برنامه‌ریزی کنید.هزینه‌های مربوط به قبوض، تحقیق در مورد تصمیم‌های مهم مالی، مقایسه قیمتها، ثبت و ارزیابی هزینه‌ها، اولویت بندی نیازهای مالی و بحث و تبادل نظر در مورد مسائل مالی با خانواده یا همسرتان.
کمبود پول برای خرید چیزهای گران یا پرداخت چک‌ها و قبوض به دلیل کمبود پول یا نداشتن سواد حسابداری نیست، این فقط به دلیل نداشتن برنامه‌ریزی برای مسائل مالی زندگیتان است.
یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تغییر شیوه زندگی به روش درست داشتن مدیریت مالی شخصی است.
٣- رسانه‌های بیشتر
چقدر احتمال دارد که یک بچه ١٢ ساله به مارک لباس توجه کند؟! اگر مجله‌های مد و زیبایی را نخوانده باشد. در غیر اینصورت همیشه دوست دارد مثل یک سوپراستار لباس بپوشد.
آیا شما باز هم دوست داشتید یک گوشی آیفون بخرید اگر ١٠٠ بار در فضاهای مجازی درباره آن نمی‌خواندید؟حفظ کردن سادگی یک زندگی و کنترل آن در شرایطی که بوسیله تلویزیون، آگهی‌های بازرگانی، افراد مشهور، فیلم‌ها، بازیهای کامپیوتری، وب سایت‌ها، مجلات و فضاهای مختلف مجازی برای خرید انواع چیزهای مختلف بمباران می‌شویم، کار بسیار سختی است.
به اصطلاح مرسوم مد روز!
چگونه لباس بپوشیم، مدل مو، تغذیه، حیوانات خانگی، مسافرت، بازی، سرمایه گذاری مالی، حتی ورزش کردن. همه فعالیت‌های روزمره ما تحت تاثیر مد و رسانه قرار دارند. شما ممکن است ٣٠ دقیقه مشغول خواندن یک مجله مد باشید به جای آنکه ٣٠ دقیقه روی تردمیل بدوید.
هزینه‌های اضافی که رسانه‌ها با ایجاد مد برای ما ایجاد میکنند هم از نظر مالی و هم از نظر عاطفی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
تصور کنید چقدر نخریدن محصولی که بارها در تلویزیون و کامپیوتر خود تبلیغ آن را دیده‌اید کار سختی است. با بودجه بندی ماهیانه می‌توانید از خرید ایت اقلام که فقط از نظر احساسی به آنها نیاز دارید جلوگیری کنید و فقط طبق برنامه‌ریزی مالی خود خرید کنید.
٤- نیازهای اولیه‌ی بیشتر
تلفن‌های همراه، کابلهای اتصال، اینترنت، تعمیر و نگهداری کامپیوتر، آپدیت کردن نرم‌افزارها و خیلی هزینه‌های دیگر که برای در ارتباط بودن با خانواده و دوستان خود که با ما در یک شهر هستند پرداخت می‌کنیم.
حالا، می‌توانیدزندگی خود را بدون خیلی از سرویس‌های بالا در محل کار و خانواده تصور کنید؟ هرکدام از این سرویس‌ها چقدر هزینه به مخارج ماهیانه شما اضافه می‌کند؟!
آیا مواردی که در بالا ذکر شدند موانع موجود بر سر راه مدیریرت مالی به حساب می‌آیند؟
بیشتر وقت و انرژی شما به جای انتخاب‌های متنوع ، برنامه‌های گیج کننده و نارضایتی‌های مالی می‌تواند صرف تصمیم‌گیریهای درست مالی و اجرای طرح هزینه‌های قابل اجرا شود.
مدیریت مالی را می‌توان با یک رژیم غذایی سالم قیاس کرد. می‌توانید از شر بدهی‌ها رها شوید و یک طرح هزینه داشته باشید. در حال حاضر شما با اپلیکیشن حسابداری شخصی نیوُ آشنا شده‌اید. زمان و انرژی را از دست ندهید و با اطلاعاتی که در دست دارید یک طرح و برنامه اساسی برای مدیریت مالی زندگی خود داشته باشید.راه‌حل چیست؟
شما درون خودتان می‌دانید که به چه چیزی نیاز دارید. بنابراین ما چند پیشنهاد برای شروع داریم تا با موانع بالا مقابله کنید.

١- متوقف کنید و دوباره شروع کنید.
هر حادثه‌ای زنگ خطری در رابطه با الویت‌های واقعی ماست. فهرست اولویت‌های خود را دوباره بررسی کنید و یک الویت بندی جدید ایجاد کنید. اگر الویت‌های شما خانواده، دوستان و تعادل زندگی شخصی خودتان است، ارزش واقعی حضور و ارتباط شماست نه کارهایی که انجام می‌دهید، چیزهایی که می‌خرید یا دارید.
کدامیک از فعالیت‌ها، مسئولیت‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و مسائل می‌تواند حذف شود تا به شما اجازه دهد زمان بیشتری برای مدیریت مالی خود بگذارید؟

٢- انتخاب کنید و نگه دارید.
در حال حاضر سیستم‌های مدیریت مالی زیادی وجود دارند، پس نیازی نیست خودتان یکی طراحی کنید. یکی از آنها را انتخاب کنید و سپس شروع کنید. بعد از گذشت تمامی این سالها بیشتر شرکتها در عرصه‌ی رقابت محصولات خود را پالایش کرده‌اند و کار خود را به خوبی انجام می‌دهند پس نگرانی شما در خصوص بهترین و ساده‌ترین سیستم بی‌مورد است. ما به شما اپلیکیشن کیف پول شخصی نیوُ را پیشنهاد می‌کنیم.
کافیست با یک انتخاب صحیح، مهمترین بخش زندگی خود را مدیریت کنید.

٣- دستی یا الکترونیکی
اگر شما هنوز هم با سیستم سنتی کاغذ و قلم راحتر هستید، شروع کنید یا ممکنه مثل کسانی که در محل کار خود هشت تا ده ساعت به مانیتور خود خیره می‌شوند، باشید. صدها کتاب در مورد این موضوع وجود دارد. برای ساده کردن تصمیم خود، با یک برنامه ماهیانه شروع کنید. کتابها در این زمینه به شما کمک می‌کنند مدیریت مالی شخصی خود را سازمان یافته و ساده‌سازی کنید و هزاران تومان در بلند مدت صرفه جویی کنید.
یک برنامه پیدا کنید که به شما کمک کند هزینه‌های دوره‌ای، صورتحسابهای ماهیانه و مخارج روزانه خود را با آن پیگیری کنید.شما همچنین می‌توانید برنامه‌های خود را در یک صفحه گسترده‌تر ایجاد کنید. استفاده از اپلیکیشن‌ و وب سایتها به عنوان راهنما برای برطرف کردن اشکالهای برنامه مالی شما بسیار مفید است. نکته اصلی برای شروع داشتن انگیزه و حفظ آن برای مدیریت مالی است.
یک برنامه را انتخاب کنید، در مورد کار با آن مطالعه کنید و شروع کنید. سعی کنید به انجام مدیریت مالی خود پایبند بمانید. تراکنشهای مالی خود را روی یک تکه کاغذ نگه دارید تا زمانی که مجدد کامپیوتر خود را روشن کنید و یا در تلفن همراه خود آنها را ثبت کنید.

٤- ساده سازی و ساده زیستی با تاسی از سیره اهل بیت نبوی
هر هفته یک جلسه هیئت مدیره با خانواده و همسر خود برگزار کنید و دریافتها و مخارج را به صورت ساده بیان کنید. به جای رفتن به فروشگاه‌ها در مورد مسائل مالی بحث کنید، یک زمان و مکان مناسب برای برگزاری جلساتتان در نظر بگیرید. سعی کنید تعداد صورتحسابهای خود را کمتر کنید، سرویسهایی که نیازی به آنها ندارید را لغو کنید. برای پرداختهای دیگر برنامه‌ریزی کنید تا به صورت اتوماتیک هر ماه آنها را نجام دهید. و بازهم به خاطر داشته باشید از یک برنامه برای ثبت تراکنشها استفاده کنید تا سوابق مالی خود را یکجا داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید براحتی متوجه شوید چه مقدار پول برای هریک از هزینه‌های خود پرداخته‌اید.
مهم نیست چه مقدار هزینه و زمان صرف برنامه‌ای که با آن مدیریت مالی خود را انجام می‌دهید کرده‌اید. در نهایت بازدهی این برنامه چند ده برابر بیشتر خواهد بود.

یک قدم به عقب بردارید، به زندگی خود نگاه کنید، به جای واکنشهای عاطفی یک تصمیم عاقلانه و منطقی بگیرید.
به خاطر داشته باشید امنیت مالی خریدنی نیست، با نیوُ آن را دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *